JAK ZAREJESTROWAĆ DZIAŁALNOŚĆ, JAK ZAŁOŻYĆ DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ, JAK ZAŁOŻYĆ FIRMĘ, OTWARCIE FIRMY
A A A

Aby założyć działalność gospodarczą musisz posiadać bezpłatny Profil Zaufany lub podpis elektroniczny z certyfikatem kwalifikowanym.

Jeżeli chcesz złożyć wniosek o zmianę, zawieszenie lub wznowienie działalności niezbędny będzie nr NIP.

Podpisz wniosek Profilem Zaufanym

Czym jest Profil Zaufany? Do czego służy i jak go uzyskać?

Profil Zaufany jest bezpłatnym narzędziem potwierdzającym tożsamość obywatela w elektronicznej administracji. Wykorzystując Profil Zaufany można załatwić sprawy urzędowe online (np. realizować usługi, przesyłać podania czy skargi) bez konieczności osobistego udawania się do urzędu.

Jak założyć Profil Zaufany

  1. Wejdź na stronę Profilu Zaufanego
  2. Załóż konto.
  3. Wypełnij formularz, aby założyć profil.
  4. Możesz potwierdzić swoją tożsamość, wykorzystując konto lub identyfikację dostarczoną przez zewnętrzną instytucję np. Twój bank. Sprawdź, czy na liście instytucji potwierdzających Profil Zaufany znajduje się wybrany przez Ciebie podmiot.
  5. Możesz również potwierdzić Profil Zaufany w wybranym urzędzie.

Profil zaufany możesz też założyć wykorzystując podpis elektroniczny weryfikowany certyfikatem kwalifikowanym. To proste:

  1. Wejdź na stronę Profilu Zaufanego.
  2. Załóż konto.
  3. Wypełnij wniosek o założenie profilu zaufanego.
  4. Potwierdź swoje dane za pomocą podpisu elektronicznego.

Podpisz wniosek podpisem elektronicznym

Gdzie mogę kupić kwalifikowany podpis elektroniczny i ile to będzie kosztowało?

Podpis elektroniczny można kupić w jednej z firm świadczących usługi certyfikacyjne wpisanych do rejestru Ministerstwa Cyfryzacji.
Są to:

  • Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. (Szafir),
  • Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych (Sigillum),
  • Asseco Data Systems S.A. (CERTUM),
  • Enigma S.O.I. (PEM-HEART),
  • EuroCert.
Portal nadzorowany jest przez Ministra Rozwoju
Portal współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.